Monday, November 3, 2008

kayuh2 ayam..

sunday. 2 november 2008.

39 rider. aku bukan sangat berpengalaman. tp hasil pengalaman aku, musti ada poblem hari ni. satu keje gila nak lead group sebesar ni. kene lak aku tak tau fitness level masing2..

ada beberapa insiden berlaku hari ni.

  • satu grup terputus dari main group. satu hal plak nak mencari. seb baik senang carik.
  • 2 orang sesat. joe kenit @ joe tengkorak ngan zam. yg ni bukan tertinggal, tp dah terkedepan sgt sampai aku pon tak tau dia ada kat depan.
  • terdapat beberapa orang yg cramp. no comment pada yg first time kayuh.
kalo dulu, aku akan hangin pada kadar segera. siap sumpah2 lagi. tp ari ni aku tak marah lak.. hehe.. penat la nak marah. semua dah tua2, n sepatutnya tau adab sopan dalam group riding..

moral ride hari ni
  • sentiasa monitor siapa belakang anda. kalu rasa belakang korang takde orang, stop n wait. bila dah nampak diorg, baru jalan. tp kalo tgh layan donhill syok2, jgn la benti. amalan ni kene buat time kat simpang2, cabang jalan n mane2 la yg ada cabang.. sentiasa ingat kawan2.. bukan anda sorang jek yg nak enjoy..
  • jangan memandai2. always follow the leader (dalam konteks ni, leader adalah aku). belum tentu apa yg kita tau tu sama ngan plan leader..
  • tak guna ada rig mahal kalo kayuh cam ayam. saya mintak maaf la kalo ada sesape yg juin saya semalam terasa. awak ada ruang utk dapat toy yg jauh lebih baik dari org lain, so guna la sebaiknya. takde guna beskal ringan cam kertas tapi kena sorong naik bukit.
ride safely.

3 comments:

Anonymous said...

hahahaha..joe kenit ilang tu..x ubah2 perangai lama. lagi 1, beskal sape yg cam kertas tu menyorong?? aduhai..penangan plentong ni..heeheh

akmalhizam said...

i was thinking of this yesterday: "it's not the bike, it's about the rider".
takpe la, untuk yang pancit/krem tu macam kau penah mention kat aku:
"lepas ni gagah le".
it's simply true, bro...

Anonymous said...

yek eleh...
kayuh x ajak...
tul kata akmal...
bkn faktor bskl...
ni faktor tuan pya bskl...
bak kata man tiram...
"walaupun bskl aku besi tp org power beb..."
sebab tu dia selalu ada ranking dlm race...
cemburunya aku...