Tuesday, September 8, 2009

basikal aku.. skati aku..



ahaha.. ni beskal aku.. nampak bersih tak? ish.. jangan la tengok tayar dia. tayar dia tu dah lama.. dah kering.. tu yg nampak tak ensem. ari tu aku baraikan beskal ni. tp skang dah siap pasang. siap lubricate, siap greasing.. sampai ke dalam2 pedal (betul ejaan ni? ada org eja padel, atau paddle) pon aku dah grease. cuma flat bar ngan tanduk jek aku lom pasang. kira cam nak jadi XC racing rig la.. haha..

tapi kan.. bila dah kilat ni, sayang plak rasanye nak kayuh. penat la basoh beskal. nanti kayuh sket dah kotor.. dah nak kene cuci lagik... skali kayuh, skali cuci.. dan begitulah seterusnya.. takde cara ke supaya kita takyah cuci beskal tu?

aku ada 2 cara untuk tanak kene cuci beskal tu..
1) takyah cuci
2) takyah ride
haha... aku pilih no 2 la..

tp cuma tak ride offroad la.. aku kan ada roadbike. naik roadbike je la... roadbike tu, kalu nak basuh 2 bukan sekali pon bukan ada org tau.. kalu kotor sket, lap2 sudah.. nampak comel balik.. heheh..

jadi, pada sape2 yg rajin nak ride offroad tu.. sila2kan la... klu ada sape2 tanye, ckp aku dah malas nak basuh beskal.. heheh..

5 comments:

akmalhizam said...

kau letak dalam display case siap ngan lighting, lagi cantek Jang.

dah basuh tu la lagi best bawak... the bike is lighter by 2 kg when the dirt and gunk taken out.

Shahrul said...

betol! betol! betol!

sero said...

ape sudah jadik ngan sticker "DOGMA" tu?

sero said...
This comment has been removed by the author.
theriderinblack said...

Bro,
betul mengancamlah beskal lu...Angkat topi!!!!! Gua pun sayang ngN BESKAL gua. Apa gua mau bikin wa punyer skalah...kehkehkeh