Tuesday, December 30, 2008

improvement needed

i've done few rides.

  • 21 Dec - plentong ride - local riders - 25 km +/-
  • 25 Dec - plentong ride - also with local riders with roughly same distance
  • 27 Dec - kayuh petang kat adela - 11 km of hilly terrain around felda settlement
  • 27 Dec - Night Ride around Adela with 'local' GA cycle members. (
that last 2 ride ngan GA Cycle members (joni, zaki, zul, zaid, wak tong, pak yem, wak loso n so on) ada impact banyak pada aku.
  • punctuality - diorg sampai kat rv sharp on time. takde leceh2. mmg diorg dok sekampung n dekat2, tp aku rasa tu bukan sebabnya.
  • enthusiasm (betul ke tak ejaan ni?) - diorg rajin kayuh. semangat tinggi. even beskal adalah dari golongan marhaen, diorg tak malu. selamba badak kayuh dengar kadar kekuatan yang tinggi.
  • discipline - bab ni no komen la.. lu pikir la sendiri.
now.. aku nak ubah attitude aku n budak2 kat sini. aku bukan nak meniru, tp aku nak buat our weekend ride more enjoyable n fun. dan untuk menjayakannya.. aku akan aplikasikan isi perut satu artikel yg aku baca baru2 ni.. ape dia? tunggguuuu......

siap la korang. kalo suka leh ikot.. tak suka kalu.. gud bye laa. hehe..

1 comment:

akmalhizam said...

ehehhh.. aku baru nak draft pasal punctuality.
bab punctuality tu kita ada start siket masa night ride & a few sunday rides. dan mmg banyak kita nak kena improve.
lagi satu bab kebersihan trail. ideally, sorang satu kena bawak beg plastik. apa yang kita bawak masuk trail, kita tak tinggalkan kat trail.
taman negara kata "take nothing but pictures, leave nothing but footsteps" (dalam kes kita: kesan tayar)